Sunday, May 6, 2007

Gloryholes In Orlando

ARCHITETTURA INTERATTIVA - LA FORMA CHE INFORMA

Review


" The Charter of Zurich"

Eisenman, De Kerckhove, Saggio
of
Furio Barzon

n ° 129 of the series " The Computer Revolution "

L 'ETH Zurich in the spring of 2000 , has hosted the international presentation of the series" The IT Revolution . The event was the stage for a debate based on the central theme of developments and new tendenze dell’architettura nell’era della "Rivoluzione Informatica". Le considerazioni dei tre protagonisti della scena Peter Eisenman, Derrick de Kerckhove ed Antonino Saggio, raccolte da Furio Barzon, creano la basi per la creazione di quella che da anche il titolo a questo breve ma intenso libro: “ La Carta di Zurigo”

Al variare delle esigenze di una società, variano anche i contenuti delle carte che i progettisti sono chiamati a sottoscrivere per dichiarare la loro unità d’intenti, per esprimere il loro comune agire. Alla celebre carta d’Atene, che rappresentò la svolta urbanistica della prima metà del secolo scorso, segue metaforicamente la “Carta di Zurigo”, un tentativo di codificare l’utilizzo dei nuovi, potenti mezzi mediatici e tecnologici in relazione all’architettura. Mentre la Carta d’Atene rispondeva all’esigenze create dalla rivoluzione industriale, la Carta di Zurigo pone le basi per la creazione di una “matrice aperta” in sostituzione di un manifesto di risposta alle questioni scaturite dalla Rivoluzione Informatica. Una matrice critica che individuati i nove punti nodali: giungla, visione tattile, modelli informatici, trasgressione, interattività , spazio virtuale, nuovi algoritmi, total surround , interconnessioni dinamiche; aiuti gli architetti navigate the jungle just explored the virtual world, and natural habitat of our inevitable future.

The biggest and most disturbing difference that separates the modern movement from the current trends of contemporary architecture consists of a marked change of primitive needs with which the architect must be measured. Housing and social urgency, the CIAM had responded to the rationalization of 'housing and land use, that he had tried to solve a social problem with many media projects, including one of the most famous is the concept of minimum existenz coined by Alexander Kline. Today the urgency social (though hidden beneath the apparent well-being and comfort the West) is actually replaced by the need of communications and information. The architecture that is in addition to fulfill a quasi-divine role in society actually becomes a mass medium. The casing is used as a vehicle of information technology, and if today we can compare it to a TV in the near future it will become closer to the monitor, acquiring all the characteristics of their interaction network. The architecture thus static form of art related to the building, changes in body capable of responding as a function of its context.

The concept of architecture, the legacy of a thought turned into poetry by sullivan FLWright where "form follows function" was the emblem of a refined holistic, we are today faced with a clear approach of the new designers to focus on the trends of an embryonic architecture where form follows the information, understood as the ability to acquire and transmit data, and then interact. The new frontiers of architecture lead directly to a form of architecture not only narrative but more interactive.

"Architecture [...] to articulate the space and time [...] to experience the many ways to change your life [...] that changes in part or entirely, depending on the will of its inhabitants [...] in the curve of the eternal human desires "(Gilles Ivain, 1953) this quote reported by Antonino Saggio intervention at the meeting of 11 April 2000 Zurich, inserted and interpreted in the context of the profound change from the tsunami that is driving the information revolution.

The border becomes more interesting architecture so that the comparison with the digitization and its possible interaction con lo spazio. Questa frontiera può diventare effettivamente avanguardia perché all’interno della realtà virtuale, come sul web d’altronde, l’architettura si emancipa da alcune delle sue condizioni che la vincolano (ma che contribuiscono a definirla) nel mondo reale, come ad esempio la limitatezza dello spazio fisico, la legge entropica, il concetto di Hic et Nunc e la forza di gravità. Un’edificio digitale cioè si pone come costruzione in un mondo senza problemi di spazio: il minimum diventa maximum existenz volto ad interpretare e esaudire i desideri del fruitore dove lo spazio non è più un lusso accessibile a pochi; può non essere soggetto alla forza di gravità, annullando the concept of tectonics in the modern movement. With these new properties open architecture in front of an infinite range of possibilities previously unimaginable.

We're going in a direction where we have a mind-machine connection, in which thoughts (head of the imagination) are transferred in real time on screen. This potential has yet to be touched only in architecture, but the experts, the authors of this discussion, assume that the architecture must change according to the wishes of the user in real time. It will be dynamic as it is changing our thoughts and our desires, architecture designed come un organismo vivente fatto di pelle sensibile e in grado di muoversi, mutare ma soprattutto di reagire agli stimoli.

"Architects in second life"

'>Architects in second life










Wind Tower - Toyo Ito
Yokohama, Prefettura di Kanagawa, Giappone -1986















'the Netherlands Institute for Sound and Vision' - Neutelings/Riedijk - Hilversum - 2006

























Istituto del Mondo Arabo, Jean Nouvel, Parigi, 1987
















Galleria West Shopping Centre in Seoul, Korea - Ben van Berkel of UN Studio association with Arup Lighting in Amsterdam









Gianni Ranaulo, Media Pirelli building - Milano, 1999

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